June 2, 2010 @ 12:16 AM
Några tankar i natten..
Ursäkta min senfärdighet, men det var först nu jag såg denna debatt.. Till att börja med är Aspbergers syndrom INTE en sjukdom!! Lika lite är det ett handikapp!! Det är ett neurologiskt funktionshinder!!
När det gäller "könsbyte" kan det göras utifrån två aspekter. Dels känslan av att vara född i fel kön, men kroppen kan också vara missbildad och/eller det är svårt att säga om det är en flicka eller pojke. Dessa kallades förr för hermafrodit, men heter nu intersexuella. Tyvärr har läkarna en tendens att operera spädbarn direkt, men hur kan läkarna veta om barnet känner sig som flicka eller pojke? Ni kan ju fråga Marie Lennerljung i Ängelholm hur hon kände det.. Även om hon påstår att hon fött barn..
Kanske ni har hört talas om tragedin David i USA? För att korta historien något.. Två judiska tvillingpojkar föds. Vid omskärelsen av den ena är brännjärnet för varmt och han får en missbildad penis. Då bestämmer läkarna att operera om honom till flicka och föräldrarna ska även uppfostra honom till flicka. Men när "hon" växer upp, känner hon att något är fel och byter kön tillbaka till man, men efter en jobbig skilsmässa tar han livet av sig. Kort därefter tar även hans tvillingbror livet av sig.
Detta visar att könet sitter i hjärnan och inte mellan benen enligt min åsikt.
Ja, vad Jesus hade sagt.. "Det finns sådana som är utan kön från födseln och sådana som av människor har berövats sitt kön och sådana som själva har gjort sig könlösa för himmelrikets skull. Den som kan må tillägna sig detta." Matt. 19:12; Bibel 2000
Dessutom ska det tempel som är kroppen vårdas.. Och hur går det att älska sig själv om kroppen ser ut på ett sätt och upplevelsen av den är på motsatt sätt?? I så fall går det att ta livet av sig, men tidigare sågs självmord som en synd.. Tack för ordet!